joi, 4 septembrie 2014

Mireasma de vînt





Nu ştiu de prin ce faguri de gînd,
De pe ce unde, fără nicio şoaptă
Prin fîntîna plină, fără apă,
O mireasmă de vînt...

Îmi despuiez trupul de cuvinte,
Viitorul, de orice trecut
Prin foc, prin zid, prin morminte,
Dar nu ştiu de unde, o mireasmă de vînt...

Că, rece, pipăindu-mă în vis,
Misionara umbrei, mi-a promis
Parcă-nainte de-a mă fi născut,
Mireasma de vînt.

Habar nu am de unde-nverşunată,
Chiar prin vene, chiar prin os
Vibrează molateca, surpînd,
Mireasma de vânt, un colos;

Suflete... tu! Cînd simt că exişti,
Cînd în mine, numai pămînt,
Se face migala mireasmă de vînt...
Genunchez lîngă trişti

Şi numai găsind încă-o fărîmă
De forţă să cuget întru condei,
Mireasma de vînt îmi intră în mînă:
Îmi zice că-s numai şi numai al ei!

Căci prin colosul acesta, ca apa
Ce urcă, de ceaţă pe cer, palate,
Ea face în mine – mulţi văd doar o carte,
Să mi se legene soarta.

Mireasmă de vînt, ce scări mi le, şubrezi,
Aşezi pentru ochiul ce vrei să apuci...
Asvîrl după trepte privirea: deunăzi
Am rupt încă una înspre unde mă duci.




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu