miercuri, 14 mai 2014

Copil fiind...





Mi-e dor de recele izvor
Şi de păşunea cântătoare,
De locul meu rătăcitor,
De satul mic din lumea mare;

Mi-e dor de vremea albă-n fum
Din coşuri negre, liniştite,
Ale măreţului cătun,
Cu bătături înzăpezite;

Ce de poteci făceam prin văi,
Ce le umblam!... bătătorite
Erau de vajnicii flăcăi
Luptând spade şi cu flinte;

Era ca şi o lege-n doi:
Români-aici, turcii de-o parte;  
Înfierbîntaţi ca de un sloi
Repovesteam ceva din carte;
 
Fugeau fără turbane, goi,
Eram mai tari ca ei de soarte,
Doar, moşii noştri, la război,
Nu se temuseră de moarte.

Cît dor mi-e de micii prieteni,
Maturi acum, soarte reale;
Numai turci răniţi de pinteni,
Secătuiţi, cu piepturi goale;

Mi-e dor de tine lungă seară,
Când mă-ntreceam cu soarele:
Care-i mai iute să-i răsară,
De după deal picioarele;

Treceau pe uliţi cârduri, cârduri
De gâşte-n serenada lor;
Cin’ să mai aibă timp de gânduri?
Cu talpa goală, dădeam zor;

Mâncam la poame şi susaiuri,
Beam apa ce ieşea din mal,
Iar când treceau de morţi alaiuri,
Pe pom săream cu toţi în val;

Ne coloram cu fard de tuciuri,
Şi-n vii, la struguri ca la bâlciuri
Sărmanul om care păzea!....
Scuipa în sân şi se-nchina;


Mi-e dor de-aceste clipe,
Îmi seacă inima de dor!
Cine să vrea a fi om mare
De-ar şti de-atunci acest fior?


vol. - "Sub Gutui"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu