miercuri, 14 mai 2014

Peștișorul de aur





Ieri am fost la pescuit.
Ce ziceţi de asta?
Am prins şi eu peştişorul de aur!
Şi eu! Şi eu! Şi eu!
Şi cum să zic?... Nu asta a fost greu.
Oh, să alegi numai o dorinţă!...
E absurd!
O dorinţă este legată
De mai multe dorinţe,
Şi, totuşi, altele
Nu sunt legate de aceea.
M-a apucat febra nealesului,
Transpiram cu dorinţe
Iar peştişorul era
Un tigru care rânjea,
Un tigru cu aripioare
Şi solzi aurii
Ce rânjea satisfăcut.
Ce bine ar fi fost
Dacă nu l-aș fi prins,
Îmi spuneam otrăvit de ciudă...
Am hotărât să-i cer
Să nu-mi îndeplinească
Nicio dorinţă,
Dar, nici să îl arunc înapoi în apă.
Să moară el... era dorinţa mea!
Să moară peştişorul de aur!
Să moară peştişorul de aur!
Să moară peştişorul de aur...
Strigam când m-am trezit din somn
Ud de transpirat şi cu
Patruzeci temperatură.
Dar ce bucuros eram:
Fusese un vis...
Nu ucisesem peştişorul de aur.
Şi am început să mă gândesc
La o singură dorinţă,
Căutându-mi undiţele...

vol. - "Sub Gutui"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu