miercuri, 14 mai 2014

Testament





Codrule, când de va fi să mor,
Înclină-ţi fruntea, freamătă uşor,
Primeşte-mă în casa ta brodată
Din frunze vii şi apă fermecată;

Nu vreau un loc al meu pe sub pământ,
Vreau codrule, în sânu-ţi blând şi sfânt
Din frunze aripi să îmi pun de-a roata,
Să-ţi fiu ca duh, înaripată şoapta;

Cât viu am fost n-am reuşit mărite
Codruţule şi pentru mine sfinte,
Să-ţi fiu picior, şi glas şi rugă seara
Când cobora pe tine înserarea;

Atâta vreau, să mă-nveleşti cu frunze,
Ca de acolo lăstărească muze,
Să-mpodobeşti cărarea ta şi noaptea,
Să străluceşti în stânga şi în dreapta,

Şi versurile mele, ţie toate
Să-ţi fie flori şi roade mari şi coapte,
Şi tot ce-am fost făcut cât am trăit,
Să-ţi fie ţie toate, de-am murit.

 vol. - "Sub Gutui"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu