miercuri, 14 mai 2014

Dor de tatăl meu





Astăzi, m-a prins aşa un dor!...
Nu ştiu de ce, priveam pământul
Şi mi-a venit în minte tatăl meu
De îmi venea să zbor;
Sufla printre şoapte cuvântul,
Părându-mi uşorul mai greu;

Am să-l chem!
Nu! Am să merg la tata;
L-am găsit pe un scaun de lemn,
Ascuţea cu o pilă, trist, sapa;
Printre puţinele vorbe rostite,
A fost şi moartea fratelui său;
Necăjit, mă privea din orbite
Spunându-mi aşa, cât de rău
Îi părea;
„Şi tânăr tată, era!...
Avea opt zeci de ani şi ceva”...
Sunt şapte zeci şi ai lui,
Puteai ca el să nu spui?

Sunt tinerii noştri părinţi,
Sunt carnea din care am fost plămădiţi;
Când lacrimă au pe obraz, noi să fim,
Balsamul durerii şi rostul sublim,
Şi omul ce felu-i de-a fi, să-nţeleagă
Nainte ca moartea din ei să aleagă;

Am fost de acord, ba chiar m-am mirat,
  fratele-acesta prea tânăr s-a dat;
Părea că-i mai trece, vorbeam despre alta,
În timp ce mai liber, încet, pilea sapa.

vol. - "Sub gutui"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu