duminică, 27 martie 2016

Insensibilitate



Ea nu mă cunoștea,
Eu o iubeam.
Ea chiar nu știa că exist,
Dar o iubeam.
În privirea lumii ne sărutam
Și nu mă știa.
Țâșneau din lună ape, din pământ
Sărat udate răsăreau priviri
Ce jupuiau din vise amintiri.
Ea mă iubea, eu
Nici nu o știam,
Dar mă iubea, eu
Nu o cunoșteam.
Privind mereu când mă însingura,
Era din mine partea cea mai grea,
Căci nu vedea un lucru, dar știa
Și neștiind pleca și mă avea.

Nu-l mai bănuiți pe poet.
Are dreptul ca și voi la vis;
Doar că el nu trebuie să-adoarmă -
E mereu la el în târg deschis.
Nu-l mai compătimiți
Nu-l mai felicitați
Nu-i mai zâmbiți
Și nu-l mai lăudați.
E om în toată firea, ce Dumnezeu (!)
Nu  fiți subiectivi, eliberați-l;
M-am prins puțin de viață chiar și eu,
Copil încă fiind și încercând
Să pipăi cu orbirea stări de gând;
Dar un poet (!?) El a intrat de mult
Cu inima în jarul de cuvânt.
Așteptați de la el, nu mai vă mirați,
Emiteți pretenții, certați-l,
Că va rămâne veșnic neînțeles,
Își va pierde curajul.

Deci, când zic: ea nu mă cunoștea,
Eu o iubeam, să vă așteptați
Să fie chiar așa, ori să fie
Cu totul și cu totul altceva -
Un cocor deasupra unei planete
Pe care locuiește un singur om,
De exemplu.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu